Allmänt
För dig som är privatperson gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen. När du registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. Vi skyddar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen och använder endast dina uppgifter till att ge dig en god service! 

Beställning/Betalsätt
Beställning sker via vår webbutik. Du måste vara över 18 år och myndig för att göra beställningar. Falskbeställningar polisanmäls och skadestånd kan komma att krävas.

Vi erbjuder förnärvarande endast förskottsbetalning! Denna kan göras direkt med kort eller via PayPal (ingen avgift tillkommer). 

Mervärdeskatt 

Alla priserna i webbutiken är inklusive 25% moms.

Ändring av beställning 

Du kan göra ändringar i din beställning fram till dess att beställningen har skickats. Om ändringen godkänns, och varan finns i lager, kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris som gäller vid ändringstidpunkten. Det är inte möjligt att ändra en beställning efter ordern har skickats.

Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse härom från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har skickats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen.

Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att varan mottagits. Skicka alltid ett skriftligt meddelande till oss om du vill utnyttja din ångerrätt, lämpligen via e-post. 

Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/plombering.

Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden.
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

 
Reklamationer 
Om du mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan. Skicka alltid ett skriftligt meddelande till oss inom 4 dagar från det att du mottog varan du vill reklamera (se formulär under fliken "kundtjänst" i menyn ovan). Den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Information och bilder
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor som förekommer i vårt sortiment. Tänk på att olika bildskärmar och skärminställningar kan visa bilderna på olika sätt. Vi kan inte garantera att bilden återger varans exakta utseende.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Tvist
Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Kontakt, öppettider mm

E-post:
Frågor - contact@liljadesign.se

Öppettider:
Webbutiken: order går att lägga dygnet runt.
E-mail: vi svarar på din förfrågan så fort vi kan (normalt inom 24 timmar).
Telefon: vardagar 8-18 på mobilnummer 0701-760799.

Adress:
Norra Trolleviksvägen 20
449 34 Nödinge, Sverige